Prohledat tento blog

pátek 21. května 2010

Elektrické výcvikové obojky - Má vlastní zkušenost s používáním výcvikového obojku


Ještě do nedávna jsem nevěděla co je to elektricky - elektronický nebo taky výcvikový obojek pro psy. Když jsem to poprvé zaslechla, první věc která mne napadla bylo to, zda se nejedná o týrání zvířat. No tak tohle bych nikdy svému miláčkovi neudělala, pomyslela jsem si.

Zanedlouho jsem si pořídila nového pejska. Beagle Ajda byla chytrý, poslušný a pohodový pejsek, který na procházce klidně pobíhal kolem mne a kdykoli jsem ji zavolala radostně přiběhla. Problém nastal kdykoli jsme se vydali na procházku do lesa. Bydlíme v malém městečku v Beskydech a do lesa to nemáme daleko. Ajda pobíhala kolem nás, ale jakmile ucítila nebo dokonce zahlédla srnu nebo zajíce klidná a poslušná fenečka se proměnila v lovce. Volala jsem, ale marně. Lovecké pudy byly silnější. Nakonec se vždycky vrátila špinavá a celá od bodláků. Když jsem ji uviděla byla jsem ráda, že se ji nic nestalo, ale musela jsem ji dát důrazně najevo, že srny ani zajíce nesmí!

Marně. Situace se opakovala, kdykoli jsme si vyšli na procházku do lesa nebo do polí. Pak mi jedna známá poradila, ať si pořídím elekticky obojek.

Přečetla jsem si, co se o elektrických výcvikových obojcích píše na internetu a jelikož jsem do elektrického obojku nechtěla investovat moc peněz, pořídila jsem si elektrický výcvikový obojek Elite Tek konkrétně Shark za 999 Kč.

Ajdě jsem nasadila výcvikový obojek a když si na něj zvykla, šli jsme do lesa. A já čekala na srnu...Když se objevila a Ajda vyrazila, dala jsem impulz a ejhle...Tak tohle Ajda nečekala. Zastavila se a já na ni znovu zavolala "ke mně!" Skvěle, řekla jsem si, funguje to. Ajda přiběhla jako beránek. Elektrický obojek jsem musela použít asi ještě dvakrát. Pak už nikdy více. Teď už nemusím mít v lese o Ajdu strach, že ji při honu za zajícem nebo za srnou zastřelí myslivec.

Elektrický výcvikový obojek mohu jen doporučit. Rozhodně to není týrání, naopak to může vašemu pejskovi zachránit život.

Žádné komentáře:

Okomentovat